چرم, صنایع دستی

چرم گاو؟ What is Cowhide Leather؟

چرم گاو01

چرم گاو  و مزیت‌های آن‌

چرم به طور سنتی یکی از مطلوب ترین مواد برای پوشاک و لوازم جانبی در نظر گرفته شده است. چرم به دلیل ترکیب بی نظیری از استحکام، طول عمر و راحتی، برای هزاران سال یک ماده ضروری برای انسان بوده است. اهمیت آن تنها در طول تاریخ افزایش یافته است. راحتی، طول عمر و سازگاری چرم گاوی به طور عمده به افزایش محبوبیت آن کمک کرده است. در این مقاله کوتاه حقایقی در مورد چرم گاوی آورده شده است که برای هر فرد علاقه‌مند به چرم طبیعی جذاب خواهد بود.

الف:چرم گاو چیست؟

در اینجا در مورد اینکه چرم گاو در زمینه صنعت چرم چیست گپ و گفتی خواهیم داشت.

اصطلاح “چرم گاوی” به چرمی اطلاق می شود که از پوست گاو بدون برش و کروم دباغی شده‌است. بنابراین این چرم تمام خواص اصلی خود را حفظ کرده. از این چرم بیشتر در تولید لوازم داخلی خودرو، مبلمان، کفش و کیف استفاده می‌شود، اما برای کالاهای چرمی نیز استفاده می شود. چرم گاوی نوعی چرم دسترس‌ است و در بالاترین حجم تولید می شود و آن را به یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها تبدیل کرده. با این حال، انواع گران‌تری از این چرم موجود است که از نظر کیفیت مواد اولیه مورد استفاده، فرآیند دباغی و درجه جلا دادن متفاوت است. هنگامی که به کل پوست هر حیوانی غیر از گاو اشاره می شود، از کلمه “پوست” به جای اصطلاح رایج “چرم گاو” استفاده می شود. هنگامی که یک پوست گاو با موهای چسبیده برنزه می شود، می توان به محصول زینتی یعنی یک “قالیچه پوست گاو” تبدیل شود.

آیا چرم گاو خشک می‌شود و می‌ترکد؟(مزایای چرم گاوی)

چرم اصل پوسته نمی شود. پوشش پلی یورتان (PU) لایه چسبانده شده یا بدلی است. در عین حال، ممکن است ناشی از یک پوشش آسیب دیده یا رنگ پس از فروش باشد.

در مقایسه با سایر انواع چرم حیوانات، پوست گاو چرمی از نظر مدت ماندگاری، ریز بودن و راحتی پاره شدن برتر و بهتر است. بسیار راحت است و برای مطابقت با انحنای بدن شما در حین پوشیدن تطابق خوبی دارد بویژه در کفش‌ها. در نتیجه، به عنوان نوعی محافظت، اقلام چرمی ایجاد شده از چرم گاو برای مدت طولانی تری دوام می آورند. به همین دلیل، آنها برای لباس های بیرونی ایده آل هستند زیرا در برابر اثرات مخرب گرما، آفتاب و رطوبت مقاوم هستند. آنها همچنین شکل خود را برای مدت طولانی تری حفظ می کنند. کیف های دستی، کیف پول، کمربندها و کت های ساخته شده از چرم گیاهی دباغی شده شهرت شایسته ای دارند که بادوام ترین در نوع خود هستند. بسیاری از مالکان ادعا می کنند که حتی پس از 40 سال هنوز هم از آنها استفاده خوبی می کنند. چرم گاوی ضخیم تر و بادوام تر از سایر انواع چرم است و این واقعیت که دارای وزن و ضخامت های مختلف است به جذابیت زیبایی مواد کمک می کند.

چرم چرم گاو از چه ساخته شده است؟

مانند سایر انواع چرم، چرم گاو از لایه داخلی پوست حیوان برداشت می شود. برای برنزه کردن، بدون یا با حداقل پردازش شیمیایی استفاده می شود. در نتیجه طول عمر و دوام بیشتری نسبت به سایر چرم ها دارد. کت چرم گاوی عالی ترین گزینه است اگر می خواهید یک لباس چرمی کلاسیک داشته باشید که واقعا راحت، شیک و بادوام باشد. چرم چرم گاو از چه ساخته شده است؟ آیا چرم گاو خیس می شود؟ بله، ضد آب است، اما آب زیاد باعث خیس شدن چرم می شود (به دلیل ماهیت متخلخل مواد)، و زمانی که چرم خشک می شود، پتانسیل سفت شدن و سخت شدن را دارد و بافت ظریف دوست داشتنی خود را از دست می دهد. به یاد داشته باشید که هر چیزی بیش از حد اشتباه است، بنابراین در حالی که در یک کمی باران خوب می شود، مطمئن شوید که آن را کنار بگذارید. اگر زیاد باشد، هیچ کس در امان نخواهد بود. این می تواند رطوبت را تحمل کند، اما همچنان باید تلاش کنید تا آن را زیر آب نگذارید.  ویژگی های منحصر به فرد پوست گاو بنابراین، چرم گاوی تا چه حد اهداف تبلیغاتی خود را برآورده می کند؟ چرم گاو به دلیل چندین ویژگی قابل توجه است، اما سختی و ماندگاری آن برجسته است. به همین دلیل است که ممکن است برای کالاهای مختلف، پوشاک و لوازم جانبی مانند کیف استفاده شود. به عنوان مثال، نرمی چرم مورد استفاده در ساخت کت و جلیقه، آن را به یک ماده با ارزش برای اثاثه یا لوازم داخلی مبلمان تبدیل کرده است. همین امر در مورد چرم گاوی که برای ساختن لباس استفاده می شود نیز صادق است. گاوها حیوانات بزرگی هستند. بنابراین پوست آنها باید بتواند مقدار قابل توجهی چرم تولید کند. این می تواند از 40 تا 60 فوت طول داشته باشد و ضخامت آن تا یک اینچ باشد. چرم گاوی چاپ شده یا رنگدانه شده به خوبی روی سطح ظاهر می شود. آنیلین و نیمه آنیلین دو سطح اضافی هستند که می توانند برای سفارشی سازی بیشتر اعمال شوند.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *